Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de diensten van Dierentaxi Westland en Animal
Transport Europe beiden onderdeel van Promarweb KvK-nummer : 71169164
. (hierna: de aanbieder genoemd ) en alle verbintenissen die daaruit voortvloeien. De algemene
voorwaarden moeten als onderdeel van de onderlinge overeenkomst tussen de aanbieder en de
klant worden beschouwd. Wij verzoeken u om nauwkeurig kennis te nemen van deze algemene
voorwaarden alvorens u gebruik maakt van onze dienstverlening.
Artikel 1 – Diensten
De diensten van de aanbieder bestaan uit het vervoeren van huisdieren en één of meer personen van
het door de klant aangegeven ophaalpunt naar de door de klant aangegeven bestemming. Tevens
maken het in- en uitladen dieren en van bagage in de taxi deel uit van de dienstverlening, alsook
andere voorkomende werkzaamheden die redelijkerwijs van de aanbieder kunnen worden verwacht
en voortvloeien uit de verhouding tussen de aanbieder en de klant.
Artikel 2 – Totstandkoming van de overeenkomst
De aanbieder doet zijn aanbod via de website www.dierentaxowestland.nl of een andere door hem
beheerde website. De klant aanvaardt het aanbod door zijn gegevens digitaal in te vullen en een
digitale reservering te maken of door telefonisch kenbaar te maken gebruik te willen maken van de
diensten van de aanbieder. De aanbieder stuurt binnen 24 uur na reservering een bevestiging naar
de klant.
Artikel 3 – Termijn reserveringen
Reserveringen dienen minimaal 24 uur voor aanvang van de rit plaats te vinden. Bij reserveringen van
ritten die binnen 24 uur plaatsvinden dient de klant onverwijld telefonisch contact met de aanbieder
op te nemen om de beschikbaarheid met hem af te stemmen. De klant die deze verplichting nalaat
en dientengevolge niet kan worden vervoerd heeft geen recht op restitutie van enig geldbedrag.
Artikel 4 – Betaalwijze
De aanbieder accepteert online betalingen ( betaalverzoek ) of contante betalingen
De klant heeft ook de mogelijkheid om door middel van een factuur vooruit te betalen of achteraf in
de taxi. Taxiritten meer dan 100 kilometer per opdracht dienen echter altijd vooruit betaalt te
worden doormiddel van een factuur.
Artikel 5 – Op rekening rijden
Bedrijven hebben de mogelijkheid om op rekening te rijden, zulks na schriftelijke toestemming van
de aanbieder. Bij rijden op rekening wordt een aanvullend bedrag van € 7,50 per rit aan de klant
doorberekend.
Artikel 6 – Gecombineerde ritten
De aanbieder voert ritten niet gecombineerd uit, tenzij door extreme vertraging of calamiteiten geen
andere oplossing geboden kan worden. De mogelijkheid van het combineren van een rit zal eerst aan
beide klanten worden voorgelegd en zal pas geschieden met goedvinden van beide klanten. In geval
van gecombineerde ritten wordt er geen korting of restitutie aan de klant verleend.
Artikel 7 – Bijzondere bagage
Bijzondere bagage (bijvoorbeeld een kinderwagen, honden / katten manden of andere bagage die
niet in het geheel uit tassen en koffers bestaat) dient de klant ten tijde van de reservering op te
geven. Dit kan digitaal middels het reserveringsformulier of telefonisch. Bij het niet opgeven van
bijzondere bagage kan het voorkomen dat er een te klein vervoersmiddel wordt ingedeeld. De
aanbieder is niet aansprakelijk voor schade die hieruit voortvloeit. Indien een rit geen doorgang kan
hebben door verkeerd opgegeven bagage is de klant het oorspronkelijke geldbedrag onverminderd
verschuldigd.
Artikel 8 – Wijziging vluchtgegevens ( Dierentaxi Airport Taxi service )
Bij het niet tijdig doorgeven van gewijzigde vluchtgegevens (bijvoorbeeld wijziging aankomsttijd of
vluchtnummer) of andere informatie die voor de uitvoering van de overeenkomst van belang is
vervalt het recht van de klant op die rit, zonder dat het betaalde bedrag zal worden gerestitueerd. De
klant die niet komt opdagen op de overeengekomen plaats op het overeengekomen tijdstip verliest
het recht op die rit en blijft verplicht het volledige bedrag te voldoen.
Artikel 9 – Terugkomst op de luchthaven ( Dierentaxi Airport Taxi service )
In geval van vertraging kan de klant er op rekenen dat de aanbieder zijn vlucht nauwlettend in de
gaten houdt. Na aankomst op de luchthaven dient de klant zo spoedig mogelijk zijn mobiele telefoon
aan te zetten, zodat de chauffeur contact met hem kan opnemen.
Artikel 10 – Wachttijd aanbieder ( Dierentaxi Airport Taxi service )
De aanbieder houdt na landing van het vliegtuig rekening met een wachttijd op de luchthaven van
maximaal 60 minuten. Deze wachttijd is bij het door de klant betaalde bedrag inbegrepen. Na 60
minuten wordt er een bedrag van € 10,00 per 15 minuten wachttijd aan de klant doorberekend, mits
de aanbieder kan aantonen pogingen te hebben ondernomen om contact op te nemen met de klant.
Artikel 11 – Wachttijd aanbieder ( Dierentaxi Reguliere Taxi Diensten )
De aanbieder houdt bij Reguliere Taxi Diensten bijvoorbeeld bij een dierenartsbezoek rekening met
een wachttijd van maximaal 30 minuten. Na 30 minuten wordt er een bedrag van € 7,50 per kwartier
wachttijd aan de klant doorberekend,
Artikel 12 – Wachttijd klant
De aanbieder streeft ernaar geen wachttijd te hanteren voor klanten maar in geval van calamiteiten,
verkeersdrukte of extreme vervroeging of vertraging van vluchten kan het voorkomen dat de klant
toch moet wachten. De wachttijd is in dit geval maximaal 30 minuten. Voor een wachttijd tot 30
minuten wordt geen korting of restitutie verleend. Is de wachttijd langer dan 30 minuten en kiest de
klant ervoor om gebruik te maken van een andere vervoerder, dan wordt de volledige ritprijs
gerestitueerd en vervalt de betalingsverplichting van de klant voor de opdracht.
Artikel 13 – Annulering
De klant kan de reservering tot 24 uur voor de rit kosteloos annuleren
Bij annulering binnen 24 uur voor de rit is de klant het volledige geldbedrag verschuldigd.
Artikel 14 – Aansprakelijkheid
Schade en/of aan ons of derden toegebracht door het dier is voor de verantwoordelijkheid van de
klant / eigenaar van het dier of van diegene die het dier in opdracht van de eigenaar be-geleidt.De
dierentaxi kan nooit verantwoordelijk gesteld worden voor schade en/of letsel aan de te vervoeren
personen, dieren of middelen..
Artikel 15 – Persoonsgegevens
De aanbieder zal uw persoonsgegevens nimmer aan derden overdragen en draagt zorg voor een
adequate bescherming daarvan ( zie ook onze privacyverklaring )
Artikel 16 – Toepasselijk recht
Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. Een geschil dat voortvloeit uit of
verband houdt met deze algemene voorwaarden of de overeenkomst tussen aanbieder en klant zal
worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van de aanbieder.
Deze algemene voorwaarden zijn raadpleegbaar op de website van de aanbieder en worden op
verzoek per e-mail naar de klant gezonden.